ZDRAVÁ VÝŽIVA

Domů ____________________________

Bílkoviny
Tuky
Uhlovodany
Vláknina
Vitaminy, minerály
O zelenině
O ovoci
O čaji
O mléku a mléčných výrobcích
O škrobovitých potravinách
O luštěninách
O masu a rybách
O ostatních potravinách
Vegetariánství
Čemu se vyhnout?
Anorexie, bulimie
Potraviny jako lék
Recepty
Odkazy, použitá literatura
____________________________
Autor
Kontakt
Diskuzní fórum

TOPlist

O zelenině

Zelenina je zdraví velice prospěšná a měla by být upřednostňována dokoncei před ovocem, které má mnoho cukrů.
Při přípravě různých salátů nezapomeňte přidat vždy trošku olivového oleje, neboť některé vitaminy (A, D, E, K) jsou rozpustné jen v tucích. Při přípravě mrkve neuškodí mírné orestování na oleji, neboť mrkev tak uvolní více betakarotenu.

Pórek

Obsahuje mnoho vitaminů, především B, E a C (vitamin C se dokonce skladováním zvyšuje), dále karoten, draslík, železo, vápník, niacin.
Doporučuje se konzumovat i zelenou část, která má více vitaminů.

Pománá revmatikům, podporuje mozkovou činnost, prokrvování a tvorbu vazivových tkání. Posiluje srdce, čistí střeva a snižuje cholesterol.

Paprika

Paprika obsahuje mnoho vitaminu C, A, vitaminu B1 a B2 a kyseliny listové, dále se v ní nachází vápník, železo, jód, zinek, draslík a karoten.
Vhodný je při problémech s cévami, žilami, zrakem, nechutí a migrénou. Podporují srdce.

Rajčata

Obsahují vitamin A, C, B, E a K, hořčík, vápník, karoten.
Má antibakteriální účinky. Obsahuje take tyramin, látku působící na hladké svaly, což způsobuje doboru náladu.
Podporují srdce, spánek, zdravou pokožku. Pomáhají revmatikům, odstraňují zácpu, chrání sliznice.

Cibule